جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

در مسافرت تركيه چه ارزي با خود ببريم؟

در مسافرت تركيه چه ارزي با خود ببريم؟

يكي از مهم ترين سوالاتي كه براي مسافران تور آنتاليا پيش مي آيد اين است كه در مسافرت تركيه چه ارزي با خود ببريم ؟ كساني كه قبلا به آنتاليا سفر كرده اند جواب اين سوال را ميدانند كه دلار بهتر است يا ليره؟ دلايل زيادي وجود دارد كه حاكي از آن است كه بردن دلار بهتر و بصرفه تر است ! شايد مي خواهيد اين دلايل را بدانيد و مطمئن شويد كه در سفر آنتاليا بردن دلار بهتر از ليره ترك است :
http://antalya-tour.com

در مسافرت تركيه چه ارزي با خود ببريم ؟

 

dollar_1-qprدلار ارزي بين المللي و بسيار معتبر تر از پولهايي مانند ليره ترك و ريال ايران است . همه جا ميتوانيد خرجش كنيد و يا با كمترين تلاش ، آن را به ارز ديگري تبديل كنيد . در حقيقت دلار مانند طلا ، سرمايه اي با ريسك بسيار پايين محسوب مي شود . با بردن دلار ، چنانچه تصميم گرفتيد از تركيه به كشور ديگري سفر كنيد ، با خيال راحت در آن كشور نيز دلار هاي شما را بسادگي با پول كشور مقصد تعويض خواهند كرد و يا پس از بازگشت از آنتاليا اگر مازاد هزينه هايتان را برگردانيد و بخواهيد به صراف بفروشيد ، ضرر شما بسيار كمتر از زماني خواهد بود كه همين مبلغ را لير برده و برگردانيد . ( فاصله بين خريد و فروش ليره بسيار بيشتر از فاصله بين خريد و فروش دلار است) . ارزهاي متفرقه مانند لير تركيه ، همواره در حال سقوط هستند . بنابراين وقتي دلار همراه داريد نه تنها از سقوط ارزش لير در امانيد ، بلكه با بالا رفتن ارزش دلار در مقصد ، سود هم خواهيد كرد . در صورتي كه لير همراه ببريد متضرر مي شويد.

http://antalya-tour.com

در مسافرت تركيه چه ارزي با خود ببريم ؟

 

 نكات مهم در مورد تبديل ارز در تركيه

 

  •  
    •  
      •   اگر دلايل فوق شما را قانع كرده است كه با خود دلار ببريد ، نگران چنج اين دلارها نباشيد . در آنتاليا چيزي كه فراوان است صرافي است . همه دلار ها را يكجا خرد نكنيد . بلكه هر روز به ميزان لازم ليره بخريد و ترجيحا آخر روز اينكار را بكنيد تا بيشترين سود را از افت قيمت لير در مقابل دلار برده باشيد .
      • هرگز تمام دلار هاي خود را در معرض ديد كسي (حتي صرافي) قرار ندهيد . پولها را بين چند جيب و (چند نفر ) تقسيم كرده و هرگز همه را يكجا نگه نداريد. اگر با خودرو شخصي مسافرت مي كنيد حداكثر بردن ۵۰ ليره كافيست.
      • قيمت تابلو صرافي را بيخيال شويد و با او بر سر گرانتر فروختن دلارهايتان چانه بزنيد . به هيچ عنوان در بيرون از صرافي مبادرت به خريد و فروش ارز نكنيد.
      • هرگز بفكر پولشويي در تركيه نباشيد . خريد و فروش ارز در صرافي ها بشدت كنترل و رصد مي شود و بهتر است در صرافي دلار خود را تبديل به لير كنيد چون معمولا هتل هاي آنتاليا اين كار را با ريت بالاتري انجام ميدهند كه براي شما به صرفه نيست .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.